Çocuklar
hangi meyveleri seviyorsunuz? Peki sevdiğiniz meyvelerin renkleri neler? Peki
sizce bu meyveler nerelerde yetişiyor bilen var mı? Bazı meyveler yerdeki
bitkilerde yetişir bazıları ise ağaçlarda yetişir büyür. Mesela sizce elma
yerde mi yetişir ağaçta mı yetişir? Hiç ağaçtan elma toplayan oldu mu? Dalından
koparıp hart hurt elmayı yediniz mi? Immmhhhh harika. Peki çilek nerde yetişir
sizce? Diyerek sohbete devam edilir. Sonrasında ağaçta yetişen meyvelerin
yukarıda yerde yetişenlerin ağaçta olduğu anlatılır. Sonra hazırlanan materyal
kullanılarak çocuklardan meyveleri ağaçta yetişenleri mavi kısma gökyüzü
kısmına yukarıya, yerde yetişen meyveleri ise yeşil kısma yer kısmına aşağıya
yerleştirmeleri yönergesi verilir. Cırt cırtlı olan meyve materyali her çocuğa
oynatılır. Sonrasında sihirli kutu oyunu materyaliyle oynatlır. Çocuklar şimdi
size bir oyun anlatıcam bu oyunun adı sihirli kutu. Bu kutumuzda 9 küçük kutu
var birlikte sayalım mı? 1,2,3,4,5,6,7,8,9 . peki biz bu dokuz kutuya ne
yapıcaz sizce? Bu elimde gördüğünüz meyveleri bu kutucuklara yerleştiricez ama
bu meyvelere bi bakın hepsi farklı sayıda galiba. Mesela bu kartımda kaç tane
elmam var? Peki bu kartımda kaç tane çileğim var?..... bütün kartlar gösterilir
ve meyveler saydırılarak sayılar pekiştirilir ve kartları tanımaları sağlanır.
Şimdi bu sihirli kutu oyunumuzda bazı kurallarımız var. Bunları size anlatıcam.
Bir sayımız üstte orta kutucuğa yerleşmiş. Hep oraya yerleşmesi gerekiyomuş 1
sayısının en birinciymiş o. Üstte ve ortada otururum ben demiş limon. Limon sağ
çaprazıan bakmış kafasını kaldırıp ama orada kutucuk yokmuş bu yüzden 2 armut
aşağıdaki kutucuğa düşmüşler. Bu iki armut da sağ çaprazlarına bakmışlar ama
orada da kutucuk yokmuş ve bu sefer aşağıda da kutucuk yokmuş biz de o zaman en
sola düşelim demiş ananaslar. Hemen bu 3 ananas da sağ çaprazlarına bakmışlar
orada limon varmış peki 4 tane muz nereye düşecek demişler sizce nereye
düşmeli? Ananaslar muzları çok uzaklara göndermemişler hemen kendi
kutucuklarının altına düşürmüşler muzları. Sağ çaprazda kutucuk varsa ve
doluysa son yerleştirdiğimiz sayının altına düşüyor sayımız. Hemen muzlar da
sağ çaprazlarına bakmışlar kutucuk var ve boş. Üzümleri hemen oraya
çağırmışlar. 5 üzüm kutucuğa yerleşmiş ve sağ çapraza bakmış. Kutucuk var ve
boş. Hemen 6 tane elma gelmiş kutucuğa yerleşmiş. Onlarda sağ çaprazlarına
bakmışlar ve kutucuk olmadığından aşağıda ve solda da kutucuk olmayınca 7
portakal elmaların hemen altındaki kutucuğa yerleşmişler. Portakallar da kuralı
bozmayıp sağ çapraza bakmışlar ki kutucuk yokmuş. Buradan aşağıda da kutucuk olmadığından
en soldaki kutucuğa yerleşmiş 8 tane kayısı. Kayısılarda sağ çaprazlarına
bakmışlar ve kutucuk olmayınca aşağıya düşmüş 9 tane çilek. Aşağıdaki orta
kutucuğa yerleşmişler. Oyun birkaç kez kurallarıyla bu şekilde anlatılır hatta
kartlardaki nesneler ikinci ve üçüncü anlatışta çocuklara saydırılarak renkleri
sorularak, bu meyvenin nerde yetiştiği sorulabilir. Bütün çocukların sihirli
kutuyu oynamalarına imkan verilir. Hangi meyvelerin sağında solunda hangi meyveler
var, aşağısında yukarısında hangi meyveler var sorulur? Çocuklar şimdi bu
meyveleri toplasak sihirli kutumuzda
birinci sıradaki kutularımıza bi bakalım üstteki kutulardaki meyveleri bi
toplayalım mı? Diyerek hazırlanan 3 materyale üstteki sayılar yapıştırılır.
Sayılar toplanır. Sonucun 15 olduğu bütün çocuklar tarafından görülür. Bütün
sütün ve satırların ve çapraz olarak sihirli kutudaki sayıların toplamının 15
olduğu sayılar 3 erli olarak toplatılarak gösterilir. Pekiştirilir. Sonrasında
sihirli kutu tekrar oynatılabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder