ASSURE

ASSURE MODELİ



nıf:  ilköğretime hazırlık
Konu: Sihirli kutu projesi
Model: Assure Modeli


1.ÖĞRENENLERİN ANALİZİ

Öğrencilerin genel özellikleri

Sınıf:  İlköğretime Hazırlık
Yaş:6-7
Sınıf mevcudu: 10 kişi(6 kız-4 erkek)
Genel yetenekler: Görme, duyma, konuşma, okuma, anlama
Özel yeteneklerGörme, duyma, konuşma, okuma, anlama, Sağ-sol kavramı, Aşağı-yukarı kavramı, Rakamlar, Basit toplama işlemleri, Meyveler( yerde ve ağaçta yetişen), Çapraz kavramı, Altında-üstünde kavramı
Ön yeterlilikler: ilköğretime hazırlık olarak toplama işlemini yapabiliyor hale gelmiş olacağı, sayıları tanımış olacağı düşünülmüştür. İlköğretime sayıları renkleri bilerek, söz konusu kavramları bilerek, toplama yapabilerek başlayabilecektir.

2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ

Hedef: Program çocuğun düşünme becerilerini geliştirmek, matematik zekasını geliştirmek ve öğrenilen kavramların pekiştirilmesine katkıda bulunmak için tasarlanmıştır.

Hedef Davranışlar:

 - Öğrenme becerisi
  -  Anlama becerisi
 -  Uygulama becerisi
  - Analiz becerisi
  - Karar verme becerisi


Kabul edilebilir performans durumları: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmesi için uygulamada %80 başarı göstermek durumundadır. Bu oran öğrencinin kabul edilebilir performans durumu olarak belirlenir.

3.ÖĞRETİM YÖNTEM MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ

 - Anlatım yöntemi
 - Oyun yöntemi
 - Soru cevap yöntemi
Benzetişim tekniği
 - Gösterip yaptırma yöntemi

Bütün materyaller birlikte düşünülmüş, tasarlanmış ve birlikte üretilmiştir. Tek kişiye mal olan bir materyalimiz yoktur.

4.MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI

Öncelikle öğretmen konuyu anlatır öğrencilerin anlaması için yaşama dair örneklerle konuyu pekiştirir. Meyvelerin ve sayıların  hayatımızdaki yeri anlatır. Hazırlanan materyaller yardımıyla konu ile ilgili pekiştireçlerin öğrencilerden tarafından görülmesini sağlar. Öğrencilerin meyvelere ve sayılara karşı olan deneyimlerine soru-cevap tekniğiyle yer verilir.
Birinci aşama olarak meyvelerle ilgili etkinlik düşünceler öğrencilere dağıtır. Bu etkinliği dikkatle izlemelerini ister.

5. ÖĞRENCİLERİN KATILIMININ SAĞLANMASI

Bütün materyaller birlikte düşünülmüş, tasarlanmış ve birlikte üretilmiştir. Tek kişiye mal olan bir materyalimiz yoktur.  Anlatım yöntemi, Oyun yöntemi, Soru cevap yöntemi,  Benzetişim tekniği ve Gösterip yaptırma yöntemi kullanılarak öğrencilerin katılımı sağlanmiştir.

6. DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME

Dersin sonunda oyun tüm öğrencilere tek tek oynatılıp öğrencilerin değerlendirilmesi yapıldı. Öğrencilerle tek tek ilgilenildiği için yanlışları ugyun bir dil ile düzeltildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder