Sınıf: ilköğretime hazırlık
Konu: Sihirli kutu projesi
Model: Assure Modeli
1.ÖĞRENENLERİN ANALİZİ
Öğrencilerin genel özellikleri
Sınıf: İlköğretime Hazırlık
Yaş:6-7
Sınıf mevcudu: 10 kişi(6 kız-4 erkek)
Genel yetenekler: Görme, duyma, konuşma, okuma, anlama
Özel yetenekler: Görme, duyma, konuşma, okuma, anlama, Sağ-sol kavramı, Aşağı-yukarı kavramı, Rakamlar, Basit toplama işlemleri, Meyveler( yerde ve ağaçta yetişen), Çapraz kavramı, Altında-üstünde kavramı
Ön yeterlilikler: ilköğretime hazırlık olarak toplama işlemini yapabiliyor hale gelmiş olacağı, sayıları tanımış olacağı düşünülmüştür. İlköğretime sayıları renkleri bilerek, söz konusu kavramları bilerek, toplama yapabilerek başlayabilecektir.
2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Hedef: Program çocuğun düşünme becerilerini geliştirmek, matematik zekasını geliştirmek ve öğrenilen kavramların pekiştirilmesine katkıda bulunmak için tasarlanmıştır.
Hedef Davranışlar:
- Öğrenme becerisi
- Anlama becerisi
- Uygulama becerisi
- Analiz becerisi
- Karar verme becerisi
- Anlama becerisi
- Uygulama becerisi
- Analiz becerisi
- Karar verme becerisi
Kabul edilebilir performans durumları: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmesi için uygulamada %80 başarı göstermek durumundadır. Bu oran öğrencinin kabul edilebilir performans durumu olarak belirlenir.
3.ÖĞRETİM YÖNTEM MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ
- Anlatım yöntemi
- Oyun yöntemi
- Soru cevap yöntemi
- Benzetişim tekniği
- Gösterip yaptırma yöntemi
- Oyun yöntemi
- Soru cevap yöntemi
- Benzetişim tekniği
- Gösterip yaptırma yöntemi
Bütün materyaller birlikte düşünülmüş, tasarlanmış ve birlikte üretilmiştir. Tek kişiye mal olan bir materyalimiz yoktur.
4.MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI
Öncelikle öğretmen konuyu anlatır öğrencilerin anlaması için yaşama dair
örneklerle konuyu pekiştirir. Meyvelerin ve sayıların hayatımızdaki yeri anlatır.
Hazırlanan materyaller yardımıyla konu ile ilgili pekiştireçlerin öğrencilerden
tarafından görülmesini sağlar. Öğrencilerin meyvelere ve sayılara karşı olan deneyimlerine soru-cevap tekniğiyle yer verilir.
Birinci aşama olarak meyvelerle ilgili etkinlik düşünceler öğrencilere dağıtır.
Bu etkinliği dikkatle izlemelerini ister.
5. ÖĞRENCİLERİN KATILIMININ SAĞLANMASI
Bütün materyaller birlikte düşünülmüş, tasarlanmış ve birlikte üretilmiştir. Tek kişiye mal olan bir materyalimiz yoktur. Anlatım yöntemi, Oyun yöntemi, Soru cevap yöntemi, Benzetişim tekniği ve Gösterip yaptırma yöntemi kullanılarak öğrencilerin katılımı sağlanmiştir.
6. DEĞERLENDİRME VE DÜZELTME
Dersin sonunda oyun tüm öğrencilere tek tek oynatılıp öğrencilerin değerlendirilmesi yapıldı. Öğrencilerle tek tek ilgilenildiği için yanlışları ugyun bir dil ile düzeltildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder